PENDEDAHAN BERANI MATI Dijamin korang TAKKAN membersihkan telinga menggunakan COTTON BUDS lagi lepas baca artikel ni



YsF8ILR-cotton%2Bbuuud.jpg

Trendkita – Setelah membaca penjelasan ini kamu mungkin tidak ingin membersihkan kotoran telinga menggunakan Cotton Buds lagi.Kenapa ??? Ketika telinga sudah mula tidak selesa pastinya kamu akan membersihkannya menggunakan Cotton Buds atau kapas, tetapi ternyata hal ini berakibat buruk bagi telinga kalian. Telinga adalah kawasan yang sangat sensitif dan halus dengan demikian kamu harus berhati-hati ketika membersihkannya.
telinga1.jpg

Jika terlalu keras dalam membersihkan telinga maka akan mengakibatkan gangguan pendengaran, jangkitan, dan juga boleh menyebabkan kerosakan jangka panjang yang pastinya menyakitkan.Menurut penilitian setiap tahun, kira-kira 7,000 orang di Inggeris masuk ke rumah sakit dengan luka di telinganya kerana Cotton Buds atau kapas.



telinga2.jpg

Bahaya menggunakan Cotton Buds adalah jika kita terlalu dalam menolaknya ke dalam telinga makan akan merobek gendang telinga yang sangat tipis.Hal ini boleh menyebabkan tersumbat dan gangguan pendengaran.Sebelum kamu tahu bagaimana cara yang baik untuk membersihkan telinga, penting untuk mengetahui kapan harusmembersihkan telinga.

Jika tahi belum terlihat dari luar sebaiknya tidak perlu membersihkan, tetapi ketika najis sudah keluar telinga dan boleh dilihat oleh orang lain maka kamu harus segera membersihkannya.Kotoran telinga berada di bahagian luar gendang telinga.Jadi ketika penyumbatan terjadi sebaiknya jangan bersihkan teling terlalu dalam.Semakin dalam kamu memasukan kapas, maka akan semakin besar kemungkinan anda mengalami kerusakanatau tersumbat.Menggunakan Cotton Buds tidak selamanya buruk jika kita benar dalam menggunakannya.Untuk membersihkan telinga, ada beberapa rawatan yang selamat dan mudah untuk digunakan.Menggunakan air garam adalah kaedah yang mudah dan berkesan untuk membersihkan kotora di telinga.campurkan air dengan garam kemudian masukan kapas dan teteskan air di telinga kemudian tunggu 3 hingga 5 minit.Lalu miringkan kepala ke arah yang berlawanan dari telinga yang dimasukan air.

No comments:

Post a Comment